Cenzurka o mechaniku istotniejsza od jego certyfikatu! Jaki silnik do gazu?

Recenzja o mechaniku donioślejsza od jego certyfikatu!

Ufamy tym mechanikom, których sami przetestujemy albo których zlecą nam znajomi.

Staje się oczywistym co więcej, że chętniej przesiejemy warsztat promowany niż poświadczany.

Z zaufaniem do mechaników bywa różnie. Polscy kierowcy są na to uwierzenie skazani, bo bez wątpienia – spora część z nas podróżuje czterokołowcami użytkowanymi, nierzadko wielodniowymi, które… wprost się psują. Też spora część z nas nie wie, co istotnie „pod maską piszczy”. Mamy przeciwnie zaś duży wybór. Według Kierowniczej Ewidencji i Wiadomości o Działalności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki samochodowej jest dziś w naszym kraju 191 tysięcy.

– Dlatego zaplanowaliśmy sprawdzić, czym Polacy adresują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego sensem jest zwiększenie uwierzenia użytkowników i popieranie dobrych praktyk korporacji w Polsce. Wyniki sondażu okazały się bardzo ciekawe.
Wyśmienity mechanik to zaufana osoba

W sondażu zadane pozostały dwa wypytywania tyczące się woli o wyborze mechanika samochodowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najistotniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 odsetków respondentów przebrało reakcję „zaufanie – cenzurki i polecenia”. Co ciekawe, odpowiedź ta wyraźnie zdystansowała równolegle kryterium marki, a więc szczegół, iż dany serwis jest certyfikowany (na tę możliwość zagłosowało tylko 6 proc. ankietowanych), a także kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Staje się oczywistym wskutek tego, iż istotnie nie szukamy zakładów, które są najbliżej naszego domu czy których jakość ręczą zewnętrzne certyfikaty, ale takich, które cieszą się wystrzałową cenzurką i pozostały sprawdzone przez innych – mówi Marcin.

Potwierdzają to dodatkowo rezultaty drugiej części sondażu, w której ponad połowa ankietowanych potwierdziła, iż preferując dany zakład, na początku dozoruje, co uważają o koncepcje internauci i znajomi (66 proc.), ewentualnie wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał dodaje, że wyjątkowo dla małych i banalnych zakładów usługowych negatywne recenzje mogą stać się po prostu ćwiekiem do trumny. Fakt ten notorycznie stosuje konkurencja, która np.. rozmieszcza w Internecie trefne przeczące cenzurki.
Niezawodność i uczciwość mechanika – to opłaca się!

Właściciele marek zajmujących się renowacją czterokołowców dobrze cedują sobie ideę z tego, że polecenia są najbardziej odpowiednią reklamą. Zdaniem Tomasza, właściciela serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć wyłącznie w jeden sposób – rozważając delikwenta grzecznie.
– Powinno się naprawiać tak, jak gdyby się to robiło dla samego siebie, a więc solidnie i uczciwie – mówi Tomasz. – Wcale między innymi nie inspirujemy petentów na alternację części, które nie są jeszcze użyte, ale uważnie oznajmiamy, ile notabene kilometrów może z nimi potrącić, zanim powinno się będzie je wymienić – dołącza pan Tomasz.

Jaki napęd do gazu?

Popularność instalacji Lpg w Polsce nie maleje. kraj lat dziecinnych jest przykładowym z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Determinują o tym oczywiście względy gospodarcze, bo między innym dzięki niskiej banderoli, cena litra gazu wynosi najwyżej połowę zapłaty benzyny 95-cio oktanowej. O jak dużo raczej każdy motor benzynowy można zmienić na zasilanie gazowe, to nie non stop taka operacja jest dochodowa, albowiem wspólnie z rosnącymi wymaganiami w kwestii osiągów i emisji mazi wrogich, komplikacja dzisiejszych jednostek pędnych wymusza nadzwyczaj strzelistą opłatę adaptacji do zasilania alternatywnego, albo niedługo uzewnętrznia się destruktywna dla silnika naszego wozu.

Wtrysk niebezpośredni benzyny- wtryskiwacze (element dający paliwo do silnika) są umiejscowione w kolektorze wciągającym, w pewnej odległości od komory kremowania i paliwo dostaje się do cylindra przez zasuwy wciągające naprawdę jako mieszanka z powietrzem. Wtrysk bezpośredni etyliny do cylindrów to z kolei rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze występują otwarcie w głowicy motoru, nad poruszającym się tłokiem. Takie usytuowanie, w sąsiedztwie komory kremowania pobudza – zobacz – taśma z nadrukiem – przejdź do eferty – przenikliwe ocieplanie się wtryskiwaczy, o ile użyjemy najbardziej modną obecnie instalację lotną 4. generacji z wtryskiwaczami lotnymi umieszczonymi w poborcy ssącym i wtryskiwacze benzynowe pozostaną wykluczone, wpędzi to ich prędkie przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie występuje w napędach o wtrysku pośrednim. Rozwiązaniem dla wtrysku bezpośredniego jest instalacja gdzie podczas profesji z najogromniejszym jarzmem cieplnym (duże szybkości obrotowe, bezceremonialne przyspieszanie) zużywana jest dodatkowo etylina studząc raz na jakiś czas wtryski, tymczasem globalny rozrachunek jest taki, że auto eksploatuje dając za przykład 7 l gazu i 3-4 l etyliny na 100km, czyli ekonomizację jest mniejsza, a i koszt samej instalacji wyższy. Istnieje w takim przypadku również losie Lpg poniekąd perfekcyjna, materiał tzw. 6. prokreacji. Wprowadzona niewiele lat wstecz poprzez firmę Vialle, użytkuje do własnej robocie wyłącznie magistralę wtrysku benzyny, a więc działa na tej samej napuszoności i tych samych wtryskiwaczach. Wóz może być uruchamiany zaraz na zasilaniu lotnym i de facto etylina może służyć zaledwie awaryjnie. Wydatek samej eksploatacji jest nieznaczny, z powodu na względnie zerowe zużycie benzyny, aczkolwiek opłata instalacji dla napędu czterocylindrowego to aktualnie rzędu 8 tys. zł. W ogólności rzecz biorąc, ażeby oszczędzać na bani, powinno się stronić od napędów z niewyniosłym wtryskiem.
Konstrukcja głowicy niezłomna na powiększone temperatury kremowania, z od biedy małą ilością zaworów. W czasie robocie motoru na bani, temperatura zapłonu jest trochę większa niż w przypadku etyliny. W niektórych napędach staje się oczywistym, iż po najechaniu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów towar gniazd zaworowych i samych zaworów poddaje wypaleniu i konieczny jest drogi remont, który jest tym kosztowniejszy im więcej napęd posiada cylindrów i zahaczonych zaworów. W wycenie jak nasz napęd wytrzymuje zasilanie gazem pomocne będą opinie renomowanych warsztatów, które do niektórych silników wręcz odmawiają montażu instalacji. Kompania Prins, jeden z prowadzących w sferze autogazu wydała także ewidencję silników- tzw. listę prinsa, w których jej scedowaniem istnieje powiększone ryzyko uszkodzenia głowicy.
Hydrauliczna regulacja zaworów silnika. Wspólnie ze zmęczeniem jednostki pędnej luz w systemie rozrządu wzmaga się i musi być stale kompensowany. Na gazie dzieje się to prędzej, dodatkowo w tych napędach, których głowice doskonale wytrzymują Lpg. W wypadku regulacji hydraulicznej dopełnia się to samoczynnie poprzez dopływowe popychacze. W motorach z kalibracją manualną trzeba o tym uwzględniać i spełniać obserwacji częściej niż przy zasilaniu tylko benzynowym. Nienagannym przykładem silników wymagających pod tym względem są jednostki Subaru, które pracują na bani dosyć dobrze, lecz wymuszają rozpowszechnionej regulacji zaworów. Jest to do tego stopnia niezręczne, że skutery te mają budowę typu bokser (tłoki pracują w poziomie) i do regulacji zwykle trzeba rozciągać napęd. Istnieją dodatkowo samochody, w których automatyczna regulacja zaworów jest prosta lub jest wymagana niezwykle okazjonalnie np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to kłopot sporo mniejszy niż kilkanaście lat wcześniej. Napęd z turbosprężarką ma charakterystyczne wymuszania w sprawie zadysponowania w paliwo. W razie poruszenia doładowania, nieodzowne jest bezceremonialne wzmocnienie porcje paliwa. Obecnie używane składniki w dobrych instalacjach Lpg podołają temu zadaniu, mimo to silnik bez turbosprężarki łatwiej i niedrogiej jest zagazować.

Na koniec, najwspanialsze struktury do inscenizacji w zasilanie gazowe to silniki staruszka typu o małym szczeblu gmatwanin, Wypada zarówno zdawać sobie sprawę, iż taka modyfikacja w najwyższym stopniu się opłaca w dużych jednostkach, gdzie zużycie etyliny jest wysokie, wtedy oszczędności są istotne i amortyzacja wydatków instalacji przebiega prędko.

Leave a comment