Tor Łódź – moje pierwsze wepchnięcia (przed otwarciem!)

Nasz kraj nie może poszczycić się gargantuiczną ilością torów wyścigowych. Dlatego każda inicjatywa zasługuje na poszanowanie.

Na razie Tor Łódź (dokładniej w Strykowie pod Łodzią) mam na myśli, iż powinien pozostać wyróżniony hucznymi brawami. Bowiem pozostał wspaniale przemyślany, a jego demiurdzy, nie zważając na przeciwności uporczywie dążą do jego otwarcia we wrześniu.

Przede wszystkim wszystko idzie w tempie pośpiesznym. O projekcie niewiele kto słyszał w dodatku rok temu. Ja przyznam, iż też nie monitorowałem na gorąco wieści przepływających ze środkowej Polski. Na razie już początkiem lipca okazało się, że jest wszystko niespełna gotowe… No i bądź co bądź nie pozorowało mi się zgrać wizyty na torze poprzez prawie dwa miesiące.

No i na końcu, w poprzednim tygodniu się udało!

Tor Łódź – jaki jest?

  • Nić o długości 1,5 km.
  • Różność wzniesień z okładem 6 kwintali.
  • Szerokość do 12 metrów.
  • 15 skrętów.
  • 2 płyty poślizgowe.
  • Możliwość jazdy w obu kierunkach.
  • Spore ankry, które pozwalają poprawiać trasę i urozmaicać ją.

Tak wiele liczby. A wbicia na energicznie? Super dodatnie zdziwienie.

Zjeżdżając z drogi decydującej nie widać toru. Raptownie wyrasta on po lewej stronie. Pośrodku niczego. Zaledwie pola, łąki i linie wysokiego napięcia. I tor automobilowy. Niewiele kilometrów od centrum Łodzi. W dodatku bliżej od konwentu z autostrady. Na przecięciu trasy z zachodu na brzask i z południa na północ. Autentycznie na środku kraju.

velocity_race_track
Całość okręgu pozostała ogrodzona, a wewnątrz jest ośrodek szkoleniowy, niewielki parking i.. sam tor! Posiadając promocję do jego wypróbowania nie mogłem sobie zastrzec!

Jak się podróżuje?

Tor Łódź Dla Cupry to był pierwszy pomiar torowy. Z pewnością bez napinki. Ani ja nie znam się z czterokołowcem zresztą tak doskonale, ani tor nie jest dokonany ponieważ notabene wyczekujemy na tarki.

Z kolei udało się potrącić parę pośpiesznych kółek w towarzystwie Golfa R, Bmw serii 3 (oba z ekipy Dogbox) i trójki motorzystów. Totalnie nieoficjalnie (ale za pochwałą właściciela). Bez pomiarów czasu. Bez bachnięcia w skrętach i podróżowaniu na pamięć. Nazwałbym to perfekcyjną rozgrzewką.

Tor jest wymuszający. To, że nie jest duży powoduje, że faktycznie powinno się mieć przemyślaną linię jazdy i jest zaledwie parę miejsc, które umożliwiają jej wyzerowanie.

Potwierdzałem wersję jazdy w lewo. Nie wypowiem się zatem jak ma wygląd fatygę w przypadku jazdy w przeciwnym trendu na co, jak przywoływałem, tor jest dojrzały. Myślę, iż daje bodaj tyle samo radości!

Asfalt jest kleisty, natomiast nie zabija opon. Niewątpliwie im mocniej rzucisz tym więcej opony zaklepaną w tyłek. Moje Pirelli P Zero przebyły chrzest pozytywnie tylko nieco oddzierając gumę, która wtem natychmiast się przy rowkach.

Nie mam zanadto wielu takich momencików ambicje na swoim koncie. Nawiasem mówiąc. Gdyż entuzjastycznie na Tor Łódź powrócę i sprawdzę go ospalej, na pewno po biurowym otwarciu. Wtenczas też entuzjastycznie podszlifuję swoje zdolności. Przeszli raz bowiem musztrowałem w Szkole Jazdy Renault i trochę zatęskniłem za doskonaleniem techniki jazdy.

W tym torze rozróżniam na to ogromną sposobność bowiem jest wymagający, będzie otwarty na wszystkich i jest względnie w sąsiedztwie Warszawy.

Odczuwam, że będzie sukces!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s